produkter för torr hud

Många har problem med sin hud. Det kan vara från att det är torrt, till att det kliar och svider. Många människor har även svårt att kunna duscha då de blir väldigt torra efteråt och sedan blir det bara värre. Därför ska jag nu rekommendera salvor som jag själv tycker är bra.

 

 

Jag rekommenderar den här body butter som hjälper kroppen att inte bli torr direkt. Om man är väldigt torr skulle jag rekommendera att smörja in sig morgon och kväll, samt efter du tagit en dusch. Inte nog med att den hjälper det torra, den luktar även väldigt gott och finns i många olika smaker! Denna body butter finns att köpa på Body Shop för ungefär 165 kr.

 

Känner du att du är jätte torr och att det nästan är obehagligt för huden att duscha? Då kan du smörja in dig med babyolja innan du duschar, fettet i baby oljan skyddar mot vattnet och du behöver inte känna dig så torr. Babyoljan finns att köpa på apoteket samt flera livsmedelsaffärer.

  



Denna kräm från helosan är väldigt bra för torra händer! Även den kan köpas på flera livsmedelsaffärer.




Medstop ansiktskräm är väldigt bra för torrt ansikte, som hjälper till att fukta upp. Den heter Medstop, caring & protecting day cream, dry/sensitive skin och finns att köpa på apoteket.



Även denna ansiktskräm från nivea är väldigt bra, den är fetare och den skulle jag rekommendera till de som har lite torrare samt ganska känslig hud, då den övre har tendens att svida om man har för torr hud. Denna ansiktskräm kan köpas på t ex kicks, h&m och åhlens.


/ Sophie Alin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0